E-Fatura Nedir?

Globalleşme ve yaşanan teknolojik gelişmeler her alanda olduğu gibi muhasebe uygulamalarını da etkilemiş ve muhasebe dünyasına e-fatura kavramını katmıştır. E-fatura; kağıt fatura ile aynı hukuki niteliklere sahip, bir faturada yer alması gereken bütün bilgileri içeren, XML tabanlı UBL-TR kullanılarak oluşturulan, veri format ve standardı Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından belirlenmiş ve GİB aracılığıyla satıcı ve alıcı arasında güvenli, zaman ve maliyet tasarruflu bir iletim sağlayan elektronik belge türüdür.

E-Faturanın Avantajları Nelerdir?

E-fatura ile faturalarınızı dijital ortama taşıyarak zaman ve maliyetten tasarruf eder; bu kaynaklarınızı şirketinizin verimliliğini arttıracak ve sizi bir adım öne geçirerek geleceğe taşıyacak alanlara yönlendirebilirsiniz. Dijital ortamda işlem yapılması sebebiyle faturalarınızı kargolamaya gerek duymaz; müşterilerinize hızlı ulaşım sağlarsınız. Olası yanlış durumlara hızlı müdahale edebilir, dijital ortamda arşivlemenin rahatlığını yaşayarak faturalarınıza anında erişebilir ve kaybolma risklerini ortadan kaldırırsınız. Arşivleme maliyetinden kurtulur, muhasebe süreçlerinizi hızlandırabilirsiniz. Ayrıca binlerce ağacın yok olmasının önüne geçebilir; tüm canlılara, gelecek nesillere ve sevdiklerinize daha yaşanabilir bir dünya bırakabilirsiniz.

E-Fatura Başvurusu Nasıl Yapılır?

1. Mali Mühür Başvuru İşlemleri:Gelir İdaresi Başkanlığı’nın düzenlediği elektronik mühür olan Mali Mühür Sertifikasını alabilmek için TÜBİTAK’a bağlı Kamu Sertifikasyon Merkezi (KAMU SM)’nin internet sitesine girilerek başvuru yapılır, başvuru işlemleri sonrası ödeme işlemi gerçekleştirilir.
2. E-Fatura Başvuru İşlemleri:Mali Mühürünüzün elinize ulaşması sonrası http://www.efatura.gov.tr/efaturabasvuru.html adresinden başvuru işlemi online olarak gerçekleştirilir. Bu işlem öncesi Mali Mühürünüzün sisteminize kurulmuş olması ve uygun Java yazılımının yüklü olması gerekmektedir. E-fatura yöntemini portal seçenler https://portal.efatura.gov.tr/efatura/login.jsp adresinden elektronik faturalarını Gelir İdaresi’nin sistemine yükleyebilir ve alabilirler, Özel Entegratör tercih edenler ise Gelir İdaresi Başkanlığının yetkili kıldığı firmalarla anlaşma yapabilir ve faturalarını gönderip alabilirler.
3. Özel Entegratör Başvuru İşlemleri (e-fatura müracaatında bu yöntem seçildiyse): Entegratör firma ile ve ıslak imza ile sözleşme imzalanır. Özel entagratörün seçimine göre Mali Mühür ile ilgili işlemler yapılır.
4. Uygun Muhasebe Yazılımının Seçimi:E-fatura kullanım yöntemi olarak GİB Portal seçildiyse herhangi bir yazılım almaya ya da var olan yazılımda değişiklik yapmaya gerek duyulmazken, Özel Entegratör ya da Entegratör yöntemini seçenler GİB tarafından lisanslı ve uyumlu olan yazılımı tercih etmek zorundadır.
5. Kurulum ve Eğitim:Tüm bu işlemler sonucu firmamız tarafından kurulum işlemleri ve e-fatura ile ilgili eğitimler verilir.